Hur ska jag ta om hand om vattnet jag "SKÖRDAT"
Hittar en del bra tips på nätet men mycket som man inte hittar. Vill ha enkla lösningar på att få bort vattnet från stuprören. Har vattentunnor men behöver bräddavlopp och även små snirkliga vattenvägar som även ska fungera på vintern.
Tur att jag har köpt markduk. För det ska jag lägga i botten på regnvatten rabatter och för att hindra grus och sten att sköljas bort vid mina regnvattendammar. Såg ett inlägg på insta från Va Syd där det ser ut som dom planterar bergenia i den rabatten likväl som ormbunke. Rabatten ligger som i en håla där vattnen ska sjunka ner.
Här hittade jag en massa tips.
Tänkte att testa att bygga odlingsbäddar i sånt här material. Ska räkna lite på detta. Och iallafall få till stånd att testa iallafall 1 sån här bädd.





Inga kommentarer:
Skicka en kommentar