fredag 19 april 2024

Ledig fredag

 Ledig fredag som tillbringas här vid stugan. Ingen i familjen vet nåt ;) hyffsat lugnt. Åkte hit vid 6.00 men först till återvinningen och stänga av trackern så att jag får vara ifred.

Frukostmacka och vedspis kokt kaffe.

Frukost intogs vid 8-tiden då jag haft igång brasan en stund. Det är kallt ute. Omväxlande väder= Aprilväder, sol, blåst, snö, hagel, kyla och en pust med lite varmare luft innan det blev kallt igen.

Mellan 11-12 så hade jag gjort i ordning löklandet vid flis säcken och fyllt upp med kartong, ris, grova pinna, kompost och jord. Vattnade igenom bädden och satte både röd och gul lök från Klostra. Täckte med mera jord och ett hönsnät mot fåglarna. 
Gul lök,Stuttgarten Riesen och Röd lök, Red Baron

Lökland på G

Heja mej har nu lyckats att sätta ungefär hälften av lökpåsarna. Röd och Gul lök från Klostra.
Här har jag satt mina lökar.
Har nästan tömt hela komposten nere vid vedförrådet.

Fin fin kompost som jag sållar ner i mitt nya land samt i körsbärs och hortensia landen.


Glad Rödhake som plockar mask ur komposten jag lagt i landen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar