lördag 7 januari 2023

Mina köksland

 


Här är en bild på mina köksland.



I land B finns min rabarber och lite jordgubbar.
Ska försöka att odla i skifte i mina köksland så att jag håller mig borta från jordsmittor.
I land A1-3 hade jag 2022 potatis, några jordgubbar, en squash som dog och försökte med kål men det gick inte så bra.
I land C har jag haft sockerärt, gul lök och i land H potatis.
I land E har jag även där haft potatis.
Land H /F  och G har vart tomma förutom på ogräs, jag har enormt med kvickrot på denna odlingsyta *Suck*.

2023
Detta året så ska det skiftas så att i landen ska detta växa;

A1:Luktärt, bönor, 
A2: Rödbeta, morot, sallat, krasse
A3: gröngödsling, ärtor, lupin
B: Rabarber, jordgubbar
C:Purjo, squash, kål, ringblommor, dahlia, dill
D:gröngödsling, ärtor, tagetes
E:Luktärt, bönor, gröngödsling, ärtor, lupin
F:Potatis
G: Potatis
H:Purjo, squash, kål, ringblommor, dahlia, dill

Men innan detta sås/sätts så ska det gödslas upp och läggas på mer jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar