fredag 23 februari 2024

Egentid i stugan

 Åkte till stugan efter jobbet idag men först hämtade jag ett paket med kläder. 
Kollade runt på tomten så att allt såg ok ut nu när det har stormat så mycket. Allt såg fint ut, en cykel hade vält och ett bord samt att ena taket på vedförvaringen satt på sniskan. Men växthuset stod där så fint och helt. Mamma ville ha rapport om det imorgon när jag ringer henne. Gick efter rundan in och tände en svårflörtad brasa. 

Och fick till slut mitt älskade vedkokta kaffe, såååå gott. 

Ringde sedan sonen och avtalade om hämtningstid. Vi handlade lite fredagsmys och åkte hem till ett tyst hus där pappan ligger och sover.


Sitter nu här med min "Porrtidning" ;) så kallar jag mina trädgårdstidningar *hihi*.

Läser om att det är bra att svedja trä som ska ner i jorden så att dom håller bättre mot röta. Ja det visste jag ju innan men nu kan jag skriva om det här så att jag kan hitta tipset igen. Man ska barka och spetsa gran störarna nertill och sedan låta dom kola lite i en öppen brasa i ca 30 minuter.


Det ska jag göra med stolparna jag ska ha till mina portaler (två störar som ett dörrhål och sen spika en bräda eller stör ovanpå. 






Drömmer om utekök. Funderar på att bygga nån slags köksmoduler med justerbara fötter då min tomt där ute vid stugan lutar än hit än dit. Kanske ska dessa vara flyttbara antingen med hjul eller med lyfthandtag så att man flytta dom med hjälp av en person till.


Ibland kommer idéerna bara ramlande in i mitt sinne och då måste jag skriva ner dom genast så att dom inte försvinner iväg igen.
  • Använd murnät till att hägna in altanen. 
  • Eller gör en ram där du skruvar fast brädor med en skruv i vardera änden i mitten av brädan så att den kan användas som ett jalusi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar